Vyhľadávanie

Kontakt

Klub sclerosis multiplex Považská Bystrica
Hliny 1312/135
017 07 Považská Bystrica

Čislo účtu IBAN: SK55 0900 0000 0003 6041 3183
IČO: 008969000013

klubsmpb.blogspot.com

0904-487 594

klubsmpb@gmail.com

Spomienka na Janku

30.03.2021 00:00


    Obdobie adventu nás pripravuje na prijímanie príjemných správ, pripravuje nás na prežívanie snáď najkrajších sviatkov roka. Každý týždeň nám dáva nové a nové podnety, vnárame sa do predsviatočných chvíľ.

    Nebol by to život, keby nám nepripravil aj v tomto období všakovaké prieky. Prípravu na radostné prežívanie posledného mesiaca v roku nám v klube v Považskej Bystrici prekazila správa, v ktorej sme sa dozvedeli, že nás opustila dlhodobá členka klubu Janka Kostková (*1.5.1967 - Ɨ 8.12.2020).

    Život jej pripravil okrem starostí so zdravím aj starosť o výchovu detí, na ktoré po rozvode ostala sama. Ako sa hovorí, zdelená bolesť - polovičná bolesť, zdelená starosť - polovičná slabosť. A veru, boli sme akousi bútľavou vŕbou. Nielen na schôdzkach klubu, ale aj v súkromí. Často navštevovala Helenku Bottkovú a Majku Chudú, ktoré jej snáď najviac z nás nalievali silu prekonať prekážky. Ostatnú dobu často telefonovala na ambulanciu, pretože jej pohybová aktivita s dvoma francúzskymi barlami, prípadne lokomócia na vozíku, jej nedovoľovali prístup do polikliniky, vyžadovala k tomu dopomoc druhou osobou.

     Pokiaľ sa jej dalo, zúčastňovala sa na schôdzkach klubu a ostatné roky chodila na ne spolu s mamičkou. Napriek jej postihu vnášala medzi nás dobrú náladu. Cítila sa medzi nami dobre, o čom svedčí aj jej výrok - tu som ako medzi svojimi, ste mi ako rodina. Tu sa cítim ako človek, tu naberiem zas silu do života.

    V spomienkach nám Janka ostáva ako človek, ktorý sa nevzdával, hľadal možnosti ako "vybabrať" s osudom. Bola jedna z nás. Svojim životom a prekonávaním prekážok nám bola vzorom.  

    Janka, ďakujeme Ti, že si nám v klube bola vzorom ako prekonávať prekážky, ktoré nám SM-ka a život prináša.

    Janka bola hlboko veriaca a aj viera jej dávala silu a nádej. V tomto kontexte akoby biblický text bol pre Janku prorockým: "Poďte ku mne všetci, ktorí sa namáhate a ste preťažení, a ja vás posilním. Vezmite na seba moje jarmo a učte sa odo mňa, lebo som tichý a pokorný srdcom; a nájdete odpočinok pre svoju dušu. Moje jarmo je príjemné a moje bremeno ľahké." (Mt 28-30)   

    Janka, odpočívaj v pokoji

                                                                          MUDr Branislav Brežný,

                                                           predseda klubu